Euroopan parlamentin antikommunistista päätöslauselmaa vastaan

Euroopan kommunististen ja työväenpuolueiden Aloite ( Initiative)-ryhmän puolueet tuomitsevat jyrkästi EU:ssa eskaloituvan kommunismin vastaisuuden, sekä Euroopan parlamentin historialliseen väärentelyyn,

kansoihin kohdistuvaan vihaan, kommunismin ja natsismin yhtäläistävään sekä fasismin vähättelyyn perustuvan antikommunistisen päätöslauselman.

Sosialismin fasismiin rinnastavat, totalitarismin nimissä esitetyt herjaukset paljastavat sen tosiasian, että fasismi syntyy ja leviää kapitalismissa, vallankäytön monopoleihin perustuvassa taloudellisessa

järjestelmässä, jonka vain sosialismi voi kukistaa.

Tuo lauselma myös väittää yli 20 miljoonaa kansalaistaan fasismin vastaisessa taistelussa menettäneen Neuvostoliiton toimineen Natsi-Saksan liittolaisena toisessa maailmansodassa, vaikka tosiasiassa Hitlerin liittolaiset ja yhteistyökumppanit olivat niitä samaisia, nykyään EU:n ja Euroopan maiden porvarillisten hallitusten tukemia monopoleja.

Lauselma menee historian väärentelyssä niin pitkälle, että se vierittää toisen maailmansodan puhkeamisen Molotov-Ribbentrop sopimuksen niskoille, vaikka sitä edeltänyt Britannian, Ranskan, Italian ja Saksan välinen, Tšekkoslovakian Hitlerin armoille jättänyt Münchenin sopimus oli jo alkusoittoa sodalle.

Jokainen vilpitön ja kunniallinen ihminen kykenee näkemään fasismin ja kommunismin rinnastavan antikommunistisen lauselman laatijoiden röyhkeän ja tietoisen valehtelun.

Tuomitsemme kaikenlaisen historian väärentelyn EU:n sekä sen hallitusten taholta, kuten myös EU:n rahoittamat, ”Europe for Citizens -tapaiset” kommunismin vastaiset tapahtumat ja ohjelmat.

Kaikkinaisen kommunisteihin kohdistetun vainon, kommunististen puolueiden toiminnan kieltämisen sekä muistomerkkien tuhoamisen on loputtava. Totuus loistaa ihmisten läpi, ja he, nuoriso kärkijoukkonaan, heittävät moiset pääoman kyhäelmät historian romukoppaan.

Euroopan kommunististen ja työväenpuolueiden Aloite-järjestö

Euroopan parlamentin antikommunistista päätöslauselmaa vastaan