Sdp:n puheenjohtaja Antti Rinteen johtama hallitus jatkaa edeltäjiensä toteuttamalla yhteiskunta- ja talouspoliittisella linjalla. Toisen tien valitseminen kun edellyttäisi suurpääoman, kapitalistien ja rikkaiden etuihin ja voittoihin kajoamista. Ja sitä ei haluta tehdä.

Hallituspuolueiden suuret vaalilupaukset näyttävät nyt yksi toisensa jälkeen vesittyvän. Näin on käymässä eläkkeiden korotuksille, työttömyysturvan parantamiselle, sosiaali- ja terveydenhuollon palveluiden kohentamiselle sekä koulutukselle.

Ainoa asia, joka näyttää toteutuvan ja josta ei haluta julkisuudessa puhua, on sotakaluston hankinta ja sotaan valmistautuminen. Hornetit korvaavien hävittäjien hankinta, sotalaivat ja Nato-harjoitukset toteutetaan täysimääräisesti.

Vaikenemisen ja toimettomuuden tila on vallannut myös sosialidemokraattien ja vasemmistoliittolaisten johtaman ay-liikkeen. Sen johto on lyhyessä ajassa vedetty hallituksen tueksi. Kiky-sopimuksen työtätekeville aiheuttamista menetyksistä ei enää puhuta. Työväenluokan taistelun tuloksena luvattua aktivointimallin perumista ollaan korvaamassa työttömyysturvan heikentämisellä. Se aiotaan toteuttaa työttömyyspäivärahojen maksuajan porrastamisella. Tämän on ay-liikkeen johto jo hyväksynyt.

Ktp kutsuu työtätekeviä joukkotoimintaan kapitalismia ja oikeistopolitiikkaa vastaan. Esteenä eivät voi olla “punavihreät” hallitukset, jotka pelastavat kapitalismia ja toteuttavat oikeistopolitiikkaa.

Kommunistinen Työväenpuolue – Rauhan ja Sosialismin puolesta poliittinen toimikunta 3.8.2019

Hakutulokset “Ktp: Rinteen hallitus vesittää vaalilupauksiaan ja toteuttaa pääomapiirien politiikkaa

• 6.8.2019 21:20:sta
    Permalink

Jos tuo pitää paikkansa, että tämä hallitus aikoo heikentää työttömyysturvaa,olisi se eduskunta vasemmistolle sekä ay-liikkeelle loppu.Ansiosidonnainen työttömyysturva on jo nyt porrastettu 500 ja 400 päivän pituiseksi.Tietenkin voisi uuden portaan laittaa yli 55 vuotiaille,esim 800 päivää.Sillä jos sen ikäisenä joutuu työttömäksi ,on työllistyminen hyvin hankalaa.