Suomea on jo 1990-luvun alusta hivutettu sotilasliitto Naton täysjäseneksi. Kaikki alkoi viattomiksi naamioiduista Naton pelastus- ja kriisiharjoituksista. Niitä seurasivat Nato-kumppanuussopimus, Nato-yhteensopiva aseistus, Naton kanssa yhteiset sotaharjoitukset, Naton Afganistan-sotaan osallistuminen ja viime syksynä Naton kanssa allekirjoitettu isäntämaasopimus.

Isäntämaasopimuksen todellinen tarkoitus on avata Suomen maa, vesi ja ilmatila Naton sotajoukoille ja niitä johtavalle Yhdysvaltain militaristiselle hallinnolle. Nato-joukoilla on nyt Suomessa kauttakulun, huollon ja sotaharjoitusten oikeus. Kustannukset maksatetaan suomalaisilla veronmaksajilla.

Isäntämaasopimusta testataan jo maalis-huhtikuun aikana. Suomen Hornetit osallistuvat Yhdysvaltain sotakoneiden  kanssa Viron Ämarista johdettuun ilmasotaharjoitukseen. Kyse on Viron ja Yhdysvaltain sotaharjoituksesta, joka on suunnattu Venäjää vastaan.

Sotaharjoitus toteutetaan Selkämerellä sekä Etelä- ja Keski-Suomessa. Harjoitus vetää maamme mukaan Yhdysvaltain ja Naton tukemaan Viron harjoittamaan Venäjä-vastaiseen seikkailupolitiikkaan ja on vakava isku 1992 solmittua Suomen ja Venäjän välistä ystävämaasopimusta vastaan.

Yhdysvaltain ja Naton sotiin osallistuminen ei ole jäänyt Suomen osalta vain Afganistaniin. Suomi ja sen ulkopoliittinen johto on sotkeutunut Syyrian sisällissotaan, Keski-Afrikan valtioiden valtataisteluun ja Ukrainan kriisiin. Nyt kaavaillaan sotilaskouluttajien lähettämistä jopa Irakiin.

Suomen Nato-sopimukset ovat johtaneet maamme hyväksi koetun puolueettomuus ja rauhanpolitiikan romuttamiseen. Tilalle on runnottu kansalaisia kuulematta liittolaisuus lännen imperialististen voimien kanssa ja sotapolitiikka.

Kansalaisten suuri enemmistö ei hyväksy Nato-sopimuksia ja Nato-jäsenyyttä.

Siksi irti Nato-sopimuksista ja Nato-jäsenyyden valmistelusta.

On palattava naapuriystävyyden ja rauhan politiikkaan.

Ktp:n keskusneuvosto 28.2.2015: Irti Nato-sopimuksista, Nato-jäsenyyden valmistelusta ja sotapolitiikasta