Viime päivien uutinen, ”Israelin ilmahyökkäyksen seurauksena useita kymmeniä palestiinalaisia kuoli, mukana myös lapsia.”

Israelin valtio jatkaa Palestiinalaisten murhaamista, vainoja, vangitsemisia ja karkotuksia kun se samaan aikaan etenee Yhdysvaltojen ja EU:n tuella palestiinalaisten alueiden ryöstössä ja valtaamisessa.

Yhdysvallat ja useat EU-maat ovat tunnustaneet Jerusalemin Israelin pääkaupungiksi, joka tunnustus on lisännyt Israelin aggressiota entisestään.

Kommunistinen Työväenpuolue Ilmaisee solidaarisuutemme ja tukemme Palestiinan kansalle. Samalla edellytämme kaikkia YK-valtioita puolustamaan ja edistämään järjestön aikoinaan hyväksymää päätöstä, muodostaa alueelle Palestiinan ja Israelin valtiot.

Jotta Palestiinalaisten kansanmurhaa ja Israelin suorittamaa Palestiinalaisten maa-alueiden valtaus politiikkaa ei hyväksytä, vaadimme Suomen hallituksen ja presidentin antavan Israelin toimista tuomitsevan kannanoton. Samalla edellytämme Suomen lopettavan asehankinnat Israelilta. Vetoamme myös suomalaisiin kuluttajina, boikotoikaamme israelilaisia tuotteita.

Poliittinen toimikunta 11.5.2021

Kommunistinen Työväenpuolue

Israelin toteuttama imperialistinen Palestiinalaisten kansanmurha ja alueiden ryöstö tuomittava